Historia SHOEI

Historia SHOEI rozpoczęła się w Tokio w 1959 r. Od tego czasu SHOEI ciągle dąży do tego, aby sprostać wyzwaniom lidera w kontekście bezpieczeństwa, funkcjonalności oraz innowacyjności na światowym rynku kasków motocyklowych. Wprowadzanie przodujących technologii i ciągłe udoskonalanie bezpieczeństwa dało SHOEI status producenta produktów o najwyższej jakości. Marka jest niezwykle ceniona pośród motocyklistów na całym świecie.

1959

Założenie SHOEI KAKO CO., LTC. Rozpoczęcie produkcji uniwersalnych i bezpiecznych kasków ochronnych w Tokio

ds

1960

Wprowadzenie do produkcji kasków motocyklowych. Rozszerzenie produkcji na inne zakłady w Tokio

1962

Kaski SHOEI otrzymują prestiżowy certyfikat JIS (Japoński Standard Przemysłowy). Początek rozwoju skorup z kompozytów

1963

Wyprodukowanie pierwszego kasku wyścigowego SR-1

1967

Otworzenie fabryki w Ibaraki. Początek produkcji kasku integralnego SR-Z

1968

Założenie SHOEI SAFETY HELMET CORPORATION w Kalifornii, USA

1971

Zakład w Ibaraki otrzymuje certyfikat JIS. Rozpoczyna się produkcja kasku S-3, SA-1 i S-10 (kaski półotwarte i otwarte)

1972

Produkcja kasku STZ (S-20) - integralnego kasku z dwuczęściową strukturą skorupy

1976

Wprowadzenie pierwszego na świecie kasku z karbonu GR-Z

1978

Otwarcie SHOEI EUROPE PVBA w Belgii

1980

Uruchomienie nowej fabryki w Tokio

1980

Wyprodukowanie EX-2 - pierwszego kasku off-roadowego

1983

Pojawienie się Z-100 z innowacyjnymi rozwiązaniami: wizjer wykonany technologią wtryskową i wbudowany spojler podbródkowy. Wprowadzenie kasku RF-102 - integralnego kasku wyścigowego. Pojawienie się TJ-201 kasku typu Jet z wizjerem

1987

Uruchomienie oddziału firmy we Francji SHOEI FRANCE SARL (aktualnie Europejskie Centrum Dystrybucji Sarl). Wayne Gardner zdobywa tytuł w klasie 500 cc jeżdżąc w kasku SHOEI

1988

Wprowadzenie VX-4 - kasku off-roadowego. Eddie Lawson, jeżdżąc w kasku SHOEI wygrywa światowe mistrzostwa w klasie 500 cc

1989

Uruchomienie fabryki w Iwate. Eddie Lawson, jeżdżąc w kasku SHOEI wygrywa światowe mistrzostwa w klasie 500 cc

1991

Wprowadzenie kasku off-roadowego VF-X

1992

Wayne Rainey wygrywa tytuł w klasie 500 cc trzeci raz z rzędu z kaskiem SHOEI. To szósty raz rzędu, kiedy motocykliści SHOEI zdobywają tytuł od roku 1987

1994

Założenie SHOEI Europe GmbH w Düsseldorfie w Niemczech

1996

Na rynek wchodzi J-Force, kask otwarty

1999

Alex Criville wygrywa tytuł w klasie 500 cc

2000

Pojawienie się kasku szczękowego Syncrotec

2001

Założenie SHOEI Europe Distribution Deutschland GmbH (Obecnie SHOEI Distribution GmbH)

2002

Przedstawienie X-Spirit - bezkompromisowego kasku wyścigowego

2003

Pojawienie się XR-1000

2004

Na rynek wchodzi Raid II - kask turystyczny

2006

Wprowadzenie kasku Multitec

2008

Na rynek wchodzi Hornet-DS, kask dualsport

2009

Pojawienie się nowego, rewolucyjnego kasku off-roadowego VFX-W.

2010

Wprowadzenie dwóch nowych kasków integralnych: XR-1100 i X-Spirit II.

2011

Pojawienie się kasku Qwest - najcichszego kasku integralnego w historii.

2012

SHOEI przedstawia pierwszy kask z blendą przeciwsłoneczną - szczękowca Neotec. Kask został wyposażony w zaślepki akustyczne i mikro-zapięcie ze stali nierdzewnej.

2013

To rok dwóch nowości z blendą: kasku integralnego GT-Air z systemem EQRS i otwartego J-Cruise.

2014

Premiera modelu NXR - kasku miejskiego dla zagorzałych motocyklistów.

2015

Ukazuję się Hornet-ADV - kask off-roadowy i nie tylko.

2016

SHOEI wprowadza: X-Spirit 3, najbardziej zaawansowany kask wyścigowy oraz J.O, najpiękniejszy z kasków otwartych.

2017

Przedstawienie modelu RYD, integralnego kasku dla współczesnej generacji motocyklistów.

Kontakt

Shoei Polska
ul. Pańska 13
05-110 Jabłonna

tel.: 22 299 34 90 - SHOEI Biuro
tel.: 22 299 34 96 - SHOEI Marketing
kontakt@shoei-europe.plTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pracujemy od poniedziałku do piątku
w godzinach 9:00-17:00

Copyrights 2017 by Shoei Polska