Bezpieczeństwo pasywne

Ochrona głowy przed uderzeniami zapewnia pasywne bezpieczeństwo oraz jest, jak wyjaśniono wcześniej, główną składową koncepcji bezpieczeństwa SHOEI. Poziom kasku pod kątem bezpieczeństwa pasywnego jest mierzony na podstawie rozmaitych standardów bezpieczeństwa w wielu krajach. Dzięki wypracowanemu przez lata know-how oraz naszemu przywiązaniu do najwyższej jakości, właściwości kasków SHOEI pozwalają spełnić wszystkie te standardy.

Standard ECE R22/05

Na całym świecie wprowadzono dużą liczbę standardów bezpieczeństwa, które różnia się od siebie w kontekście kryteriów, scenariuszy testowania, oraz zgodności z wymaganiami poszczególnych krajów.
Dyrektywa ECE R22/05 odnosi się do wszystkich krajów ECE (Europejskiej Unii Ekonomicznej) i wszystkie kraje będące członkiem Unii przyjęły ten standard jako obowiązujący u siebie. Kaski niespełniające standardu ECE R22/05 nie mogą być sprzedawane w krajach Unii Europejskiej (poza kilkoma wyjątkami). Standard ECE R22/05 pośród wielu innych stawia na testowanie tłumienia uderzenia, wytrzymałości pasa podbródkowego, zachowania się kasku w sytuacji zsuwania się, struktury i wytrzymałości. Dwa kryteria są brane pod uwagę w teście tłumienia uderzenia. Dopuszczalna wartość maksymalnego przyśpieszenia mierzona w g (szczytowa wartość G) oraz HIC. HIC prezentuje całościową ilość energii, która działa na głowę i jest ona obliczana z szybkości uderzenia i długości czasu z jaką oddziaływuje. Maksymalne dopuszczalne wartości ? 275 g i 2400 dla HIC są w krajach Unii Europejskiej rygorystycznie przestrzegane.
Specjalne właściwości skorupy zewnętrznej, wysoka wydolność przyjmowania energii uderzenia skorupy wewnętrznej oraz zapewnienie najwyższej jakości produktu daje pewność, że SHOEI spełnia te warunki w stopniu najwyższym w każdej sytuacji.


Wkładka EPS ? wewnętrzna skorupa kasku SHOEI

Wraz z wysoką jakością każdy kask SHEOI oferowany na sprzedaż w Europie jest wyposażony w absorbującą energię uderzenia wkładkę wewnętrzną o specjalnym kształcie. Kombinacja rozmaitych stopni absorpcji i elastyczności wkładki EPS w efekcie zapewnia niezwykle wydajną w tłumieniu uderzenia materię, która dodatkowo ma niezwykle niską wartość HIC. Górna część wkładki EPS jest delikatniejsza niż krawędzie zewnętrzne. Relatywnie twardsze krawędzie zewnętrzne zwiększają efekt tłumienia na wypadek uderzenia oraz obniżają poziom HIC. Technologia ta została opantentowana i należy wyłącznie do SHOEI.


Metody testowania

Test wytrzymałości na uderzenie
1. Kask umieszczany jest na głowie manekina, który wyposazony jest w odpowiednie czujniki, a następnie zrzucany z wysokości 287 cm z prędkością ok. 27 km/h na stalowy blok. Stalowe bloki, które wykorzystuje się do testów symulują jednocześnie powierzchnię drogi jak i krawędzie krawężników. Na kasku testuje się cztery punkty (jeden po drugim) na wybranej powierzchni.
2. W przypadku kasków integralnych kask dodatkowo jest upuszczany z wysokości 155
cm na płaski stalowy blok, żeby sprawdzić wytrzymałość części szczękowej
3. Prędkość uderzenia i długość od
działywania uderzenia są mierzone dzięki czujnikom zamieszonym w głowie manekina. Wyniki są podsumowywane przy pomocy komputerów
4. Wyniki analizy zostają przełożone na współczynniki i wykazywane w postaci wykresów

Kryteria akceptacji Dyrektywy ECE R22/051
1. Przyspieszenie (G) głowy manekina nie może być większe niż 275 g
2. Wartość HIC nie może przekroczyć 2400.

Test pasa podbródkowego
1. Ciężar o 15 kg jest zawieszany na zapiętym pasku.
2. Test dynamiczny polega na upuszczeniu 10 kg z tych 15 z wysokości 75 cm.

Kryteria akceptacji pasa:
1. Test dynamiczny nie może rozciągnąć pasa o więcej niż 35 mm.
2. Statyczny nacisk 15 kg mnie może rozciągnąć pasa o więcej niż 25 mm.

Test zsuwania się kasku
1. Kask umieszczony jest na głowie manekina, a pas podbródkowy jest podniesiony. Na dźwigni zaczepionej o tył kasku zawiesza się ciężar 3 kg ? jest to test statyczny.

2. W teście dynamicznym ciężar o wadze 10 kg, zawieszony na dźwigni od tyłu kasku do przodu jest opuszczany z wysokości 500 mm

Kryteria akceptacji:
Przesunięcie kasku do przodu nie może przekroczyć 30°.

Kontakt

Shoei Polska
ul. Pańska 13
05-110 Jabłonna

tel.: 22 299 34 90 - SHOEI Biuro
tel.: 22 299 34 96 - SHOEI Marketing
kontakt@shoei-europe.plTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pracujemy od poniedziałku do piątku
w godzinach 9:00-17:00

Copyrights 2017 by Shoei Polska